Dag 3, Rondje Kaapschiereiland

13 juli 2014 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Vanmorgen begon de dag met motregen, maar gelukkig was het tegen 10 uur droog en heeft het niet meer geregend.

vandaag hadden we gepland om een rondrit te maken over het Kaaps Schiereiland. We rijden vanuit Fishhoek naar Simon's Town, bekend van Boulders Beach, waar zich een kolonie van meer dan 2300 Afrikaanse pinguins bevind.

Hierna rijden we door naar het natuurreservaat Cape of Good Hope. Hier komen we een struisvogel tegen die midden op de weg staat en een aantal bavianen langs de kant van de weg als we naar Kaap die goeie hoop rijden. Dit is de meest zuid westelijke punt van het vaste land. Het zuidelijkste puntje is Cape Agulhas  gelegen in de Zuid Kaap van Zuid Afrika.

ook bezoeken we Cape point van waaruit je een schitterend uitzicht hebt over de Atlantische Oceaan aan de ene kant en False Bay aan de andere kant.

Hierna rijden we  via Scarborough en Misty Cliffs (hier hangt altijd een soort van mist, bijzonder om te zien) over de Chapman's Peak Drive, naar Hout Bay. Na lekker gegeten te hebben gaan we via de kustweg weer terug naar Fishhoek.

Weer een geweldige dag waarin we veel gezien hebben.