Dag 17, Panorama route

27 juli 2014 - Sabie, Zuid-Afrika

Vanuit Sabie paken we de panorama roure op en rijden we naar Graskop. Onderweg stoppen we bij de MacMac Falls. Deze waterval stort zich van 70 meter hoogte naar beneden en is genoemd naar Schotse goudzoekers. De entree is 10 Rand pp.

Na het toeritische plaatsje Graskop, stoppen we bij het uitzichtspunt "Gods Window"  Het idee hierachter is dat je over de laaghangende bewolking heen kunt kijken? Wij treffen geen bewolking, maar hebben wel een 'mooi' vergezicht. Ook hier betalen we weer 10 Rand pp.

de volgende stop is Bourke's Luck. Door zand en stenen die door de Blyde River en de Treurrivier werden meegevoerd zijn erosiegaten (putholes) ontstaan waaruit de eerste goudzoekers grote hoeveelheden goud omhoog haalden. Toegangsprijs hiervoor was 170 Rand.

Op de terugweg rijden we nog even langs Pilgrim's Rest een oud goudzoekersdorpje, wat weer in 'oude glorie' is hersteld. We besluiten omwille van de tijd niet meer het dorpje in te gaan en de gebouwen van binnen te bekijken.

Als terug zijn gaan de kids nog even zwemmen en wij pakken alvast de koffers zover in. Morgen na het ontbijt rijden we naar Johannesburg waar we de camper inleveren en weer terug naar Nederland vliegen.