Dag14, Krugerpark - Safari's

24 juli 2014 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Voor ons begint deze dag met vroeg opstaan en warm aankleden, want om 5.30 uur vertrekt onze ' morning game drive'. We rijden in het donker, in een open vrachtauto het park in op zoek naar wilde dieren. Het is behoorijk koud en ee proberen m.b.v. dekens ons zelf een beetje te verwarmen.

Zo rond half zeven verkleurd de lucht en komt de zon op. Net zo snel als deze onder gaat.. We zien op een gegeven moment een luipaard over de weg lopen en we zijn de kou even vergeten.

We hebben gisteren besloten om vanavond ook nog een 'night game drive' te doen. Dit omdat je dan de meeste kans hebt om katachtigen, zoals hyena's en leeuwen te zien. Dus om 8 uur 's avonds zitten ee weer in de open vrachtauto, gewapend met het zoeklicht.

We rijden over de geasfalteerde wegen, want de leeuwen liggen graag in de buurt van de ' warme' weg. Minder last van parasieten en bij het jagen geeft het geen geluid, in tegenstelling tot het geritsel van het gras.

We hebben geluk en komen een mannetje en een vrouwtje tegen. De leeuwen zien de auto als een groot dier, maar omdat we allemaal bewegen, ziet het mannetje ons op een gegeven moment als afzonderlijke prooi. Hij begint rond te lopen en te brullen...
We weten niet hoe snel we weer moeten gaan zitten, want ja de vrachtauto is ten slotte open.

We bereiken om 10 uur ' s avonds weer veilig Skukuza.