Dag 4, Robbeneiland

14 juli 2014 - Robben Island, Zuid-Afrika

Vandaag alweer onze laatste dag in Kaapstad. We zien 's ochtens bij het ontbijt de zon opkomen, dus de dag begint al goed. We rijden m.b.v. de tom-tom naar het waterfront waar we met de boot over kunnen naar Robbeneiland. Na even gevraagd te hebben parkeren we in een parkeergarage onder de shopping mall. Even de winkelpromenade doorkruisen naar de Nelson Mandela Gateway vanwaar de boot om 11 uur vertrekt.

Na ongeveer een uur te heben gevaren zetten we voet op Robbeneiland. Als eerste worden we rondgeleid in de gevangenis, door een voormalig politieke gevangene.

Hierna volgt een ritje met de bus over het eiland, met de nodige uitleg. Waarna we weer in de haven worden afgezet. Rond een uur of 3 vaart de boot weer naar Kaapstad. Als we weer richting Fishoek rijden, via Muizenberg, zitten we vast in de avondspits van Kaapstad.

Als we onderweg nog even stoppen in Muizenberg / st. James om een blik te werpen op de gekleurde strandhuisjes is het al bijna donker.

We eten nog wat in Kalk Bay en dan weer terug naar Fishhoek om ons klaar te maken voor de reis naar Durban.