Dag 2, Kaapstad; de Tafelberg

12 juli 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

's Morgens om 9 uur zitten we met z!'n allen aan het uitgebreide ontbijt (een fruitcocktail, brood, een gebakken ei, al dan niet spek, musseli). Heerlijk!

Omdat het goed weer is besluiten we om meteen maar de tafelberg te bezoeken. Er wel even om denken dat je het goede adres intypt anders kom je er niet. Wel krijgen we zo een van de sloppenwijken te zien.

Eenmaal bij de weg naar de tafelberg krijgen we te maken met het fenomeen ' mobliele parkeerwachter'. Dit is iemand die jou een parkeerplaats 'aanwijst' en vervolgens 'op de auto past' totdat je terug bent. Hierna kun je deze persoon dan hiervoor iets geven als je wilt. Vanaf onze parkeerplek is het een klein stukje lopen naar de ingang.

omdat we van te voren, via ons reibureau Zuid Afrika specialist, kaartjes hebben gekocht hoeven we niet in de rij te staan en kunnen we zo doorlopen. Met de draaiende gondel ben je binnen no- time boven op de 1067 meter hoge berg.

Vanaf de berg heb je een schitterend uitzicht over Cape town. De gids verteld ons in een half uurtje de leukste grappigste wetenswaardigheden van de tafelberg en omgeving.

Nadat we genoeg gezien hebben wordt het tijd om weer terug te gaan. Onze parkeerwachter is er al niet meer. Inmiddels is het zo laat dat we besluiten om aan de kust een hapje te gaan eten. We belanden in een plaatsje iets verderop, Kalk Bay.  Hier eten we in restaurant Brass Bell, waar we de maan zien opkomen. Om 6 uur is het 's avonds donker. Als we terug komen bij de auto worden we verrast door, jawel, een zelfbenoemde parkeerwachter. En zo rijden met een veilig gevoel terug naar Fishhoek.